psiho- socijalne i pedagoške pomoći djeci i mladima sa smetnjama i poremećajem u ponašanju
Udruga „TI SI OK“
mob: 099 400 21 21
Žiro račun HR72 2500009-1101282056
OIB 11546411511
www.tisiok.hr
tisiok@gmail.com
sonja.jarebica@gmail.com
započeti će u rujnu s učenicima O.Š.Brača Radić, Botinec.
Projekt «MALA ŠKOLA SOCIJALNIH VJEŠTINA“ je program učenja socijalnih vještina putem pomno strukturiranih iskustvenih radionica organiziranih u 4 modula, a svaki modul traje 2-3 sata. Radionice bi se održavale izvan nastave u prostorijama škole četiri subote u kontinuitetu.
2.PROJEKT "SAMOOZLJEĐIVANJE U ADOLESCENCIJI"
provesti će se se u travnju i svibnju 2010.g., s nastavnicima O.Š. Braća Radić" u Botincu i O.Š. Savski Gaj. Predavanje je odslušalo 67 nastavnika.
antistresni je program osnaživanja nastavnika. Proveden je s nastavnicima Srednje strukovne škole Velika Gorica i O.Š.Vukovina. U Projekt je bilo uključeno 12 nastavnika.
CILJ PROJEKTA
Cilj Projekta je ponuditi nastavnicima dodatne ideje u nalaženju odgovora na pitanje
KAKO ISTOVREMENO obraditi gradivo, održati disciplinu i razviti i održati dobru razrednu klimu i u svemu tome osvijestiti svoje ljudske i profesionalne resurse i ulogu. Projekt pruža nastavnicima mogućnost učenja kroz iskustvo: u pozitivnoj klimi, putem diskusija, vježbi i opuštalica steći nova znanja i dobiti nove ideje za uanprijeđenje svoga rada. U pozitivnoj razrednoj klimi učenici su usmjereni na stjecanje znanja i osobni rast i nastavnici će to moći direktno iskusiti kao sudionici radionice u kojoj će se uz stjecanje znanja sustavno razvijati i održavati pozitivna klima.
Osnovna funkcija škole je učenje. Moderna škola je ona u kojoj se uči i koja je i sama spremna na kontinuirano učenje.
Projekt „Upravljanje razrednom klimom” je program osnaživanja nastavnika i unaprijeđenja komunikacijskih vještina. Program je iskustven i sam predstavlja mogući model uspostave pozitivnog ozračja i efikasnog učenja. Organiziran je u 4 modula, a svaki modul traje 3,5 do 4 sata. Radionice bi se održavale izvan nastave u prostorijama škole sukladno organizacijskim mogućnostima škole.
Moduli:1. Samopoštovanje i stres na poslu – Ja, stres i posao – razredna klima i stres
Upoznavanje i osvješćivanje vlastitih pozitivnih osobina i dobrih resursa - iskustvo učenja kojim se član radionice sam sa sobom i u sebi osjeća dobro – potvrđivanje u komunikaciji s drugima – osnovne teoretske postavke o nastanku stresa - specifičnosti stresa nastavnika – razredna klima i stres – aktivacija osobnih resursa i kreiranje razredne klime kao vlastiti antistresni program
2. Alati dobrog komuniciranja
Osnovne teoretske postavke komunikacije ( međusobni utjecaj aktera u komunikaciji, neverbalna komunikacija i dr.) – stilovi komuniciranja – asertivnost i asertivni alati kroz vlastito iskustvo i u kontekstu konkretne školske kulture i klime
3. Disciplina bez stresa
Uspostava i održavanje discipline u kontekstu konkretne školske kulture i klime – moralni razvoj djeteta i efikasni i manje efikasni modeli discipliniranja – kongruentnost i pregovaranje – asertivnost na djelu – učenje samodiscipline u konkretnom kontekstu
4. Zbornica kao tim – vizija naše škole u budućnosti
Timski rad i suradnja – učenje strategija usmjerenih na rješenje - dobro oblikovani cilj – moć vizualizacije – suradnički modeli u zajedničkoj viziji - definicija prvog koraka u uvođenju razlika.
U travnju je započela provedba Projekta u O.Š. Vukovina, O.Š. Šćitarjevo, O.Š. Juraj Habdelić, s učenicima 5. i 6. razreda. U Projekt je uključeno oko 600-650 učenika.
CILJEVI PROJEKTA:
aktivno uključivanje učenika da progovore o nasilju, da dožive nenasilje, da se osnaže i ohrabre, kako bi iste znakove nasilja lakše prepoznali i o njima progovorili.
pridobiti učenike da razmijene iskustvo o konfliktu koji su riješili nenasilno, učenje preuzimanja nadzora nad konfliktnom sitacijom, korištenje rečenica koje nisu nasilne
suprotstaviti se poniženjima koja nam se događaju u životu, izgraditi samopoštovanje, omogućiti učeniku da doživi potvrđivanje i ukazati učenicima na koji način ono izaziva pozitivne promjene
osjećati se dobro jer te grupa prihvaća,osjećaj sigurnosti,bolje razumjeti i osjetiti kada te grupa odbacuje
otkrivanje aspekta suradnje u rješavanju grupnog (razrednog) problema
naučiti učenika novom načinu reagiranja na nasilje i osnaživanje svakog učenika da se glasno suprotstavi nasilju
U siječnju je započela provedba Projekta, s učenicima Gimnazije Velika Gorica, kao model VRŠNJAČKE POMOĆI, UČENIK- UČENIKU, KROZ UPOZNAVANJE TUROPOLJSKE BAŠTINE I OČUVANJA ISTE. U Projektu sudjeluje 30 učenika. Učenici uz neformalno druženje i učenje socijalnih vještina, fotografiraju drvene kapele:
KAPELA SV BARBARA-VELIKA MLAKA
KAPELA RANJENOG ISUSA-PLEŠKO POLJE
KAPELA SV. IVANA KRSTITELJA- BUŠEVEC
KAPELA SV.ROKA- CVETKOVIĆ BRDO
KAPELA SV.JURJA-LIJEVI ŠTEFANKI
KAPELA SV.TROJSTVA- GLODOVEC POKUPSKI
U projekt su uključene GIMNAZIJA VG, O.Š. VUKOVINA, O.Š. VELIKA MLAKA I O.Š. POKUPSKO
Mladima se kroz vršnjačku pomoć pruža prigoda da:
Ø sudjeluju u značajnim aktivnostima svoje životne zajednice
Ø kreiraju nove pristupe svojim vršnjacima (drugim mladim osobama)
Ø pokazuju ostalim (odraslim) subjektima u društvu svoje kreativne sposobnosti za koje odrasli često ne vjeruju da postoje
Ø lakše razumiju zbivanja u lokalnoj zajednici i okružju na nov način
Ø razvijaju mrežu novih prijatelja, uključujući i značajne osobe iz zajednice
Ø razvijaju nove vještine i znanja korisne za njihov vlastiti život
Ø pospješuju pozitivne promjene u okružju i druge elemente u zajednici
Ø razvijaju samopouzdanje u svoje sposobnosti da mogu ostvariti ciljeve koje si postave
CILJ PROJEKTA :
U siječnju 2010.g., započela je provedba Projekta u Odgojnom Zvodu Turopolje, s odgajanicima zavoda.
U Projekt je uključeno 21 odgajanika O Z Turopolje.
CILJEVI
predavanja su planirana za socijalne radnike u CZSS i nastavnike osnovnih i srednjih škola, te za širu društvenu zajednicu.